sobota, 9 maja 2015

April WRAP UP

Hej! To zdecydowanie był miesiąc  wypożyczania książek z biblioteki.
 Zresztą sami zobaczcie. Zapraszam!
 
Pierwsza powieść po jaką sięgnęłam to: "Wybacz mi Leonardzie" Matthew Quick'a. Podczas jej zakupu, myślałam, że będzie to zwykła historia - nic specjalnego, tym czasem ona sięgnęła do mojej duszy i poruszyła mnie do głębi. Jest to książka o przyjaźni, o pierwszej miłości i o poznawaniu nowych wartości, na których fundamencie możecie zbudować swoje życie.
Zdecydowanie zachęcam Was do zapoznania się z tą opowieścią, bo mi ona otworzyła oczy na wiele ważnych spraw, które wcześniej umykały gdzieś z boku.



Po tej pięknej książce postanowiłam troszkę się "wyluzować", więc "Perfekcjonistka" Iwony Sobolewskiej wydała mi się idealnym wyborem. Zresztą takim była. :) Ukazała wrażliwość, którą można zniszczyć zadając głębokie rany odciskające piętno na naszej psychice. Jest to powieść, od której nie oczekiwałam za wiele, a otrzymałam powieść z charakterem.
 



Dalej goniły mnie terminy w szkole, więc w końcu postanowiłam zabrać się za nieśmiertelnego Szekspira w zestawieniu z "Romeo i Julia". O dziwo okazało się, że jest to naprawdę przyjemna lektura, którą lekko mi się czytało. Pokazuje nam ona przede wszystkim tragedię spowodowaną startą bliskich. Ale, ale tu się nie będę rozpisywać, bo już nie mogę się doczekać, by opowiedzieć o kolejnej książce.





A teraz nadszedł czas na ... tam da ra ram dam dam Sagę o braciach Benedictach, czyli:
a) "Kim jesteś, Sky?" 
b) "Jak cię wykraść, Phoenix?"
c) "Znajdę cię, Crystal"
- autorstwa Joss Stirling
Odnośnie pierwszej części (a))  oczarowały mnie doskonale wykreowane postaci z ciekawą przeszłością. Po szybkim wprowadzeniu do życia głównej bohaterki, razem z nią (czyli Sky) poznajemy krok po kroku świat sawantów. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej zapraszam do mojej recenzji: http://myksiazkomaniacy.blogspot.com/2015/04/kim-jestes-sky-joss-stirling.html
Po przeczytaniu drugiej części nie byłam już aż tak oczarowana. Akcja rozwija się zbyt wolno, ale gdy nabiera tempa, trudno się oderwać. Różnica między wszystkimi częściami polega na tym, że pojawiły się nowe postacie główni bohaterzy zamienili się miejscami z poszczególnymi drugoplanowymi. Zarys historii jednak nadal kręci się wokół rodziny Benedictów.
Trzecia (ostatnia) część była mniej więcej na poziomie drugiej i obie nie dorównywały pierwszej.
Mimo to uważam, że było to miłe zakończenie trylogii.

 
O bestsellerze "Niezgodna" Veronica Roth i "Dotyk Julii" Tahereh Mafi pisałam 
więc, jeśli chcecie poznać moją opinię na ich temat to zapraszam tam. :)

Powieść wprowadzająca odrodzenie do naszego życia, skłaniająca do głębszych przemyśleń i idealny motywator: czyli "Jesteś cudem" Reginy Brett.
Książka, która totalnie zmienia nastawienie. Wzbudziła we mnie tak szczególne emocje, że ciężko mi to jakkolwiek opisać. Mogłabym tu długo mówić jak świetna jest każda lekcja, ale myślę, że ten zbiór felietonów, opartych na własnych doświadczeniach autorki warto przeczytać i odebrać po swojemu. :)



Buziaki, Alex :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz